Najbolji vitamin da bi bili srećna osoba je B1

Vitamin B1

Vitamin B1,  naziva  tiamin i aneurin. Sastoji se iz jedinjenja sumpora (tija) i azota (amin). Učestvuje u varenju ugljenih hidrata pa je tako vrlo bitan vitamin za energiju. Takođe pomaže varenju proteina i masti. Najveća koncentracija vitamina B1 je u srcu, bubrezima i jetri.

Namirnice bogate vitaminom B1:  jezgroviti plodovi, semenke, pasulj, grašak, ječam, ovas, neobrađene žitarice, riba, suvopečeno seme soje, kvasac, mleko.

Pozitivna i lekovita dejstva vitamina B1:

- čuva bubrege i prostatu
- pomaže rešavanju problema sa varenjem
- povećava apetit
- pomaže jačanju imonog sistema
- zdrav je za srce
- usporava starenje
- pozitivno utiče na vid (konkretno na lečenje bolesti kao što su katarakta i glaukom)
- poboljšanje atletskih performansi
- pozitivno utiče na koncentraciju

Dnevne potrebe zdravog odraslog muškaraca 0.9 – 1.5 mg vitamina B1
Dnevne potrebe zdrave odrasle žene 0.8 – 1.1 mg jer se otprilike 1 mg tiamina (B1) dnevno razgrađuje u organizmu. Veće se količine izbacuju iz tela putem urina.

fruit letter

Kompleks B vitamina

B vitamini : B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9, B12.

Hrana koja sadrži najviše B vitamina :
- životinjsko meso, brokoli, dinja, grašak, banana, badem, kikiriki, krompir, jaja, integralne žitarice, iznutrice, mleko, jogurt, sir, pavlaka, kačkavalj, soja, pirinač, paprika, orasi, sargarepa, džigerica, smokva, kukuruz.
Ukoliko se ne unose dovoljno ishranom, postoje preparati na bazi B vitamina, dodaci ishrani. Veću apsorpciju omogućavaju: vitamin C / E i minerali kalcijum, fosfor.
Apsorpciju umanjuje: stres, previše šećera, kafa, alkohol.

Uticaj B vitamina.
B vitamini imaju veliku ulogu u čovekovom organizmu i lekovitost. Utiču pognodno na:
- bolesti srca i krvne sudove
- kožne bolesti
- imunitet
- probleme sa metabolizmom i varenjem
- neplodnost
- depresiju
- stres
- regeneraciju tkiva
- glavobolju
- pozitivno deluju na kosu
-pozitivno deluju na oči
- pozitivno utiču na jetru

vitamin a

Vitamin A

Vitamin A se nalazi u sledećim namirnicama : šljiva, kajsija, breskva, dinja, kupus, sladak krompir, spanać, riblje ulje, puter, mleko, maslačak, jaja, goveđa džigerica, riblje ulje, sargarepa (beta karoten se u telu pretvara u vitamin A)

Uloga vitamina A :
-  neophodan za funkciju i građu epitelnih ćelija.

- utiče na normalnu funkciju tiroidne žlezde

- utiče na normalnu funkciju polnih žlezda

- utiče na normalnu funkciju organa za varenje i jetre

- za zarastanje rana

- u slučaju infekcija deluje kao antioksidans

- ima veliku ulogu u razvijanju kostiju, zuba i  jajnika

- antikacerogen

- detoksikacija teških metala iz mozga

- poboljšanje funkcije pluća

- sa vitaminom C utiče protiv infekcija

- utiče na ravnotežu šećera u krvi

- idealan za održavanje zdravlja kože, to je razlog zbog čega ga ima u mnogim kremama

Vitamini koji podstiču delovanje i absorpciju vitamina A su :  vitamini B-kompleksa, C, D, E, F, minerali cink i kalcijum.
Absorpciju vitamina A odmažu alkohol, kafa i manjak vitamina D.

Uticaj manjka vitamina A kod žena utiče na menstruaciju (produžena ili obilna).
Kod muškaraca može doći do steriliteta jer dolazi do degeneracije i gubljenja semenih ćelija.

Preporučen dnevni unos kod muškaraca je 900µg, kod žena je 700µg.